Lägesrapport

Det snurrar en enkät som startade hos Sara på Glorybox bland bokbloggarna jag följer, så jag ska väl inte vara sämre jag.

Senaste böckerna jag läste: Jag öser på med min Charles de Lint-marathon, och slukade allåldersfantasyn Little (Grrl) Lost i två tuggor. Har också läst svenska serieversionen av A Game of Thrones och femte delen av The Walking Dead den här veckan.

Böcker jag läser just nu: Ingen alls, men överväger om jag ska hoppa på Promises to keep (mer de Lint), nyinförskaffade En god fiende av Joe Abercrombie eller någon av inköpen från Swecon (till exempel Iron Council av China Miéville eller Planet of Adventure av Jack Vance). Rösta gärna på din favorit i kommentarerna 🙂

Böcker jag ser fram emot: Har märkligt nog inga oavslutade serier där jag väntar på nästa del. Ja, förutom Winds of Winter, så klart.

Senaste filmerna jag såg: Tror det var Modig faktiskt. Nej, vänta, jag såg Stranger Than Fiction på tv när jag var hemma hos föräldrarna förra veckan. Hade sett den förut, men väl värd en andra genomtittning.

Filmer jag ser fram emot: Såg trailern till Iron man 3 häromdagen, och den verkar lovande.

Senaste tv-serierna jag såg: Skaffade Netflix nästan så fort det kom, och fastnade snabbt för Falling Skies. Inte jättenyskapande kanske, men välgjord och med bra skådisar. Upptäckte också att Lie to me hade fler säsonger än jag trodde.

Tv-serier jag längtar efter: Jag har lite ont om nördserier jag ser fram emot just nu. Mer Sherlock Holmes, förstås. Och S.H.I.E.L.D.

Musik jag lyssnar på just nu: Nya albumet från Pink, efter tips från Mats Strandberg, som inte bara skriver fantastisk fantasy utan också uppenbarligen har bra musiksmak.

Musik jag ser fram emot: Har tyvärr tappat mycket av mitt musikintresse sedan tonåren, så har ingen koll på om det finns något nytt att se fram emot.

Andra som jag sett svara på enkäten: Fiktiviteter, Vildvittra, In another library och Boktimmen.

Jakob

Lämna en kommentar